icon-search

4 Sebab Kenapa Perlu Rawat Jerawat Dengan Cepat.

4 Sebab Kenapa Perlu Rawat Jerawat Dengan Cepat.

4 Sebab Kenapa Perlu Rawat Jerawat Dengan Cepat.

Masaalah jerawat bukan hanya masaalah untuk golongan remaja, tetapi jerawat berlaku untuk semua peringkat usia. Ada diantara kita yang menanggung masaalah jerawat ini bertahun lamanya, dan meninggalkan banyak parut. Berikut adalah 4 sebab kenapa kita perlu rawat jerawat dengan awal:

1) Dapatkan hasil yang lebih baik daripada rawatan dengan lebih cepat: 

Tidak kira sama ada anda mempunyai jerawat ringan atau teruk, rawatan jerawat mengambil masa. 
Lagi awal kamu dapatkan rawatan ( sebelum jerawat teruk ) , lagi mudah jerawat itu hilang.

2) Menghilangkan parut:

Untuk mengelakkan parut akibat jerawat, rawat jerawat lebih awal. Ketahuilah bahawa semakin teruk jerawat anda, semakin bteruk lah kemungkinan ia menjadi parut. 


3) Mengembalikan keyakinan diri, mengelakkan tekanan:

Jerawat bukan sekadar penyakit kulit ! Jerawat telah mengganggu keyakinan diri ramai orang , tak kiralah remaja atau orang dewasa. Ramai orang kata keyakinan diri turun selepas muka naik jerawat . Sesetengah orang mengelak dan tidak mahu berada di sekeliling mereka. Terdapat kajian yang mendapati bahawa merawat jerawat boleh membantu orang berasa lebih baik.

4) Rawatan awal lebih mudah.

Dengan dapatkan rawatan lebih awal, sebelum jerawat menjadi teruk, kamu mungkin tidak perlu jumpa doktor , hanya menggunakan ubat sapu di farmasi sahaja, jerawat telah sembuh. Tetapi jika jerawat telah menjadi teruk, ubat-ubatan yang kuat perlu di 'priscribe ' oleh doktor. 



Older post Newer post

Your cart is currently empty.
Continue shopping